Milli Eğitim Bakanlığı son yılların en hummalı çalışmasını yapıyor. Hantal ve işlevsiz olan müfredat yenilenmeye başlandı. Son hale geniş istişareler sonucunda ulaşılırken, tepeden tırnağa bir değişimin de ortaya çıktığı gözlemleniyor.
Ülkenin geleceği eğitimde olduğu halde pek çok bilinçsiz adım geçmiş yıllarda atılarak eğitimin baltalandığı biliniyor.
Bakan YILMAZ´ın gayreti ile hazırlanan yeni müfredatın milli ve manevi içeriği yanı sıra, çağı anlayan ve yorumlayan bir nitelik içinde de olması olumlu bulunuyor.
Yıllar yılı Kaynak kitap ve test dışında duygu yönlü bir çalışma yapılmaması sonucunda, dershanelere ve özel derslere de öğrencileri yönlendirildiği biliniyor.
Kurşun asker gibi yetişen nesillerin ortaya bir şey koyamadıkları ve duyarsız düşünmeyen aklını kiraya veren bir neslin ortaya çıktığı gözlemleniyor.
Milli Eğitim Bakanlığı ise bu kurşun asker sistemini bertaraf eden bir adım atmaya karar verip müfredatı yenileme içine girdiği gözlemleniyor.
Yapılandırıcı eğitim modeli ve açık uçlu soru sistemi ile araştıran sorgulayan bir neslin yetişmesini öne alan bir duyarlılık geliştirme amacında olan Bakan YILMAZ´ın bu girişimleri eğitimcilerce alkışlanıyor.