Milli Eğitim Müdürü Mustafa Altınsoy ve Milli Eğitim Yöneticileri, Halk Eğitim Merkezinde okul yöneticileriyle bir araya gelerek Sivas´ın eğitimdeki durumunu masaya yatırdılar. Yılsonu değerlendirme toplantısında TEOG sonuçlarına ve okul başarılarına değinen Altınsoy, "Kimsenin yaptığı yanına kalmaz, başarılı olan okul yöneticilerinin ödüllendirileceğini, başarı için gayret etmeyen yöneticiler içinse gereken çalışmanın yapılacağını? söylemesi olumlu bulundu.
Çalışan Çalışmayan Belli Olacak
Her okulun başarısının ayrı ayrı incelendiğini ve başarılı okulların ödüllendirileceğini, başarılı olmayanlar için de birtakım çalışmalar yapılacağını ifade eden Milli Eğitim Müdürü Altınsoy; "Okullarımızın tek tek başarısı inceleniyor ve ona göre ödüllendirilecekler, başarı göstermeyenler varsa onunla ilgili de çalışma yapılacak. Kimse şunu anlamasın; hiç kimse bir şey yapmıyor, çalışan emeğini sarf ediyor, çalışmayanın yanına kar kalıyor. Bazıları çok çalışırken, bazılarının da çok gayret etmediklerini görüyoruz, bunların sonuçları elimizde mevcut. Hiçbir şey tesadüf değildir, kimsenin yaptığı yanına kar kalmayacak.? dedi.
İnsan Kaynaklarına İSTİFASINI Veren Olmadı
Milli Eğitim´in elinde başarısız olan okulların listeleri olduğu, hatta okulların kendi durumlarını da bildikleri halde, okullarını başarıya taşıyamayıp, son demde okullarını I.TEOG´dan bile gerilere götüren Okul Müdürü ve Müdür Yardımcılarının ?ahlaki bir erdem olarak? Milli Eğitim İnsan kaynaklarına istifalarını vermeleri gerekirken, şuana kadar böyle bir istifa girişiminin olmaması hayret, ibret ve tepki ile karşılanıyor.
Milli Eğitim Müdürü ALTINSOY´un açık açık eldeki veriler ışığında çalışmayanlar belli, çalışanlar da belli demesine rağmen, ?II.TEOG sonuçları I.TEOG ?dan bile kötü olan Okul Müdürü ve Yardımcılarının? istifa edip Milli Eğitimin hareket alanına katkı sunmaları bekleniyor.
Bakan YILMAZ´ın Çabasını Bereleme Uğraşı
Sivas´ın eğitim yürüyüşünü çok yönlü olarak analiz eden deneyimli eğitimciler, Milli Eğitim Bakanı Hemşehrimiz İsmet YILMAZ´ın Milli Eğitim Bakanı olması akabinde, şehirdeki bazı mihrakların Bakan YILMAZ´ın başarısız olması için derinden derine kulis yaptıkları görüşlerini dile getiriyorlar.
Bakan YILMAZ´ı memleketi SİVAS´ta başarısız göstermek için özel çaba gösterildiği ve bu çabaya da bazı okul idarecilerinin bilerek ve isteyerek çanak tutup, eğitim öğretim için kıllarını kıpırdatmadıkları belirtiliyor.
Vali GÜL´ün Çabaları Karşılık Buldu
Göreve gelir gelmez şehrin öncelikli durumunun eğitim anlamlı diriliş olması gerektiğini dile getiren Vali GÜL´ün ?okul müdürleri, veliler ve okul aile birliği temsilcileri? ile istişarelerde bulunması eğitimcilerce olumlu bir adım olarak kayıtlara geçmişti.
Vali GÜL´ün bu çabalarının bazı okul idarecileri tarafından örnek alındığı ve bu okullarda da belli başarı ivmelerinin yakalandığı haber merkezimizin ulaştığı bilgiler arasında. Bunun yanı sıra şehirde bazı okul idarecilerinin ise ?Toplanıp dağılalım biz kafamıza göre devam edelim. Şimdiye kadar kim kimden hesap sormuş? diye eleştirel davrandıkları hatta bir sosyal medya haberleşe ağı kurdukları ve bu bilgilerin de SİVAS POSTASI tarafından fark edilmesi akabinde bunun hemen sonlandırıldığı eğitim camiasında herkesçe bilinen bir konu olarak kayıtlara geçti.
Destekleme Kursları SABOTE Edildi
Dersanelerin kapatılması sonrasında, bu açığı kapatmak için Milli Eğitim Bakanlığının okullarda ?destekleme kursu? düzenlediği ve kursu veren öğretmenlere de önemli ücret verdiği biliniyor.
DEVLETİN bu kararlılığına rağmen SİVAS´ta bazı okulların bu kursları hafta içine aldıkları ve bu kursları etkisizleştirmelerinin de başarısızlıkta etken olduğu belirtiliyor. Hafta içi 7 ders gören öğrencilere 2 ders daha eklenerek adeta onların başarmamasının körüklendiği eğitimcilerce dile getiriliyor.
Hafta sonları rahatlarının bozulmaması için, kursları hafta içine alan ve buna yasal dayanak bulmak için ?okul aile birliklerini? ayarlayıp veli toplantısında düzmece kararlar alındığı haber merkezimizin ulaştığı bilgiler arasında.
Destekleme Kurslarını, hafta içine alarak SABOTE eden okulların hangileri olduğunu, MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ´nün çok kısa zamanda bir yazı ile açığa çıkarabileceğini dile getiren eğitimciler, kafalarına göre bu ayarlamayı yapan OKUL İDARECİLERİN, kendi kendilerinin görevlendirmelerini kendilerinin bu hile ile iptal ettikleri yorumları yapılıyor.
DEVLETİN hayat memat meselesi dediği bu kursları ciddiye almayan İdarecilerin, hala görevde olmalarının ise tek sorumlusunun İl Milli Eğitim Müdürlüğü olduğu belirtiliyor.
Çalışan İle Çalışmayan Ayıklanmalı
Şehrin eğitim anlamlı geniş analizinin çok önemli olduğunu dile getiren uzman eğitimciler, bu analizlerin mutlaka ama mutlaka devam etmesi gerektiğini dile getiriyorlar. Milli Eğitim Bakanının SİVASLI olmasının tarihi bir fırsat olduğu ve bu fırsatın şehrin menfaatine değerlendirilmesi durumunda, SİVAS´ın ülke genelinde ilk 20´lerde olmasının yolunun açılacağı vurgulanıyor.
İl Milli Eğitim Müdürlüğü´nün yaptığı geniş çaplı analizler sonucunda başarılı olan okulların ödüllendirileceği, başarısız olanlara ise müsaade edilmeyeceği, varılan sonucun bir göstergesi olarak kayıtlara geçti.
MİLLİ EĞİTİM´in bazı konular hakkında taviz veremeyeceği alınan bilgiler arasında. Taviz verilemeyecek, verilmesi mümkün olmayacak konular ise eğitimcilerce şöyle sıralanmakta;
--Mesai saati içinde okulda bulunmayanlar.
--Milli Eğitimde toplantı olmadığı halde Milli Eğitimde toplantı var diye ortadan kaybolanlar.
--Okullarında KURUM KÜLTÜRÜNÜ oluşturamayan.
--Hiçbir mazereti olmadan ardı ardına İSTİKLAL MARŞI törenlerine katılmayan?
--İSTİKLAL MARŞI törenine katılmadığı halde kendisine ?ek ders tahakkuk ettirenler?..
--Öğrencilerin Milli Şuur ve Bayrak Töreni adabı kazanmasına katkı sunmayanlar.
--Okul başarıları İl Merkezinde I.TEOG´da ilk 100´ün gerisinde olanlar.
--II.TEOG sonuçlarına göre, okullarını I.TEOG´dan bile gerilere götürenlere?
--Okullarında SOMUT çalışmalar ortaya koyamayanlar?
--Bir yıl boyunca herhangi bir önemli açılış, önemli bir etkinlik organize etme becerisi gösteremeyenler.
--Eğitim kurumlarında ?yanlı uygulamalar? organize ederek, Kurum Kültürünü bozanlar?
--Okul Aile birliği gelirlerini haksız yere kullananlar?
--Okulların fiziki donanımına bir çivi dahi çakmayanlar.
--Köy manzarasını oluşturan okul bahçelerinin düzeni için sosyal çevre etkileşimi oluşturarak bunu çözemeyenler?