Yapıldı yapılacak derken bir türlü orta yol bulunamayan Karşıyaka bağlantı yolu ile alakalı yeni projeyi Sivas kamuoyuna duyuruyoruz. Daha Önce Belediye ile Karayolları arasında kalan ve bir türlü yapılamayan yolda son olarak Müsteşar Habip Soluk devreye girmişti. Yapılan toplantıda bu alana yeni bir kavşağın yapılamayacağı konuşulmuştu. Ancak yeni projede Belediye?nin kaldırıma bağladığı yoldaki mevcut kavşağın altına yeni bir kavşak daha yapılması planlanıyor.
Geçtiğimiz yıl gündemden düşmeyen Karşıyaka?ya yapılan alternatif köprünün kaldırıma bağlanması gündemden düşmemişti. Yan yolları yapan Sivas Belediyesi, yolu kaldırıma bağladığı yere Karayolları Bölge Müdürlüğü?nün bir kavşak yapmasını istemişti. Karayolları ile Belediye?nin atışmalarına Müsteşar Habip Soluk?un nokta koymasının ardından şimdi de, bu alana ilişkin yeni bir proje ortaya çıktı.
Eski Projeye göre, Belediye?nin yaptığı yol kaldırıma bağlanmıştı. Bu alana Karayolları tarafından yeni bir kavşak yapılması istenmiş ancak, Karayolları böyle bir kavşağın yapılmasının mümkün olmayacağını belirtmişti. Yeni projeye göre ise Belediye?nin kaldırıma bağladığı yolda hafif bir düzenleme yapılarak, mevcut bulunan kavşağın altına yeni bir kavşak daha yapılması planlanıyor.
Geçtiğimiz yılsonunda Belediye Başkanı Doğan Ürgüp ile Karayolları 16. Bölge Müdürü Murat Elbir?in bir anlaşmaya varamaması nedeniyle Müsteşar Habip Soluk devreye girerek, bir toplantı düzenlemişti.
Yapılan toplantıda mevcut kavşağın biraz geriye taşınarak bağlantı yolu hizasına getirilmesi kararı çıkmıştı. Bunun üzerine Karayolları Genel Müdürlüğü?nden 2012 yılında onay çıkmasına rağmen hiçbir çalışma yapılmamıştı. Sonrasında aldığımız bilgilere göre de çalışma sezonu bittiği için Karayolları Bölge Müdürlüğü?nün çalışma başlatmadığı belirtilmişti.
Karşıyaka ve Esenyurt Mahalleri ile merkeze bağlı çok sayıda köyü, Sivas?a bağlayan tarihi Karşıyaka Köprüsü?nün araç trafiğine kapatılacak olması nedeniyle yıllar önce alternatif yapılan Köprü, bağlantı yolları yapılamadığı için faaliyete geçmemişti. Bağlantı yollarında Karayolları ile Belediye arasındaki sen yapacaksın tartışması yüzünden uzun süren gecikme yaşanmıştı. Nihayet yolları Belediye yaptı. Ancak yapılan yan yollarda bir aksilik yaşandı. Çünkü yol projedekiyle örtüşmedi. Bağlantı yolu aslında düz bir şekilde 3 ayrı noktaya ilerlemesi gerekirken ?S? harfi çizerek tek yönde ilerledi. Bu da hem yolun gereksiz kavislere sahip olmasına hem de yolun uzamasına neden oldu.
Üstelik Belediye?nin yaptığı yolun sonu kaldırıma çıktı. Bağlantı yolunu düz bir şekilde çevre yoluna bağlaması gereken belediye bağlantı yolunu çevre yoluna 5-6 metrelik bir mesafe kala kaldırıma bağladı. Ardından da Karayollarından sonu kaldırıma çıkan bağlantı yolu için kavşak yapılmasını isteyen Belediyenin bu talebi karayolları tarafından reddedildi.
Hatta 12 tesisin açılışını yapmak üzere Sivas?a gelen Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım da Belediye Başkanı Doğan Ürgüp?e böyle bir kavşağın olamayacağını söyledi.
Karayolları Genel Müdürlüğü?nden onay verilen projenin çalışma sezonunun başlamasıyla birlikte binan önce yapılarak bu yolun faaliyete geçirilmesi bekleniyor.