Sivas eğitim alanında içine doğru daralıp küçülürken, eski alışkanlıkların da hala devam ettiği yönünde gelen bilgiler, idealist eğitimciler tarafından eleştirilmeye devam ediyor. Sivas?ta eğitime yönelik yeniliklerin görülmediği bir yana, okullarda adeta kamp kuran kitapçıların deneme sınavı furyasını tetiklemelerine neden müsaade edildiği anlaşılamıyor. Test ve tost kültürünün eğitim yolu ile beyinlere zerk edilmesi, duyarlı insanlar tarafından yadırganmaya devam ediyor. Milli Eğitim Müdürü Turan Akpınar?ın, bu ve buna benzer sorunların çözümünde ne düşündüğü ise bilinmiyor.
Sivas eğitimde doğu illeri ile yarışmaya devam ediyor. Eğitimde ciddi yatırımlar yapılmasına rağmen ciddi bir pay alamayan şehrin, eğitim anlamlı yapılanması ile de eleştiri almaya devam ediyor. Sivas?ın eğitimdeki yapılanmasında ileri bir hedef koyma noktasında başarılı bulunmayan Milli Eğitim Müdürü?nün sadece öğretime yönelik eski yapılanmayı kıramadığı belirtiliyor.
Okullarda bir akıl tutulmasını andıran oranda test furyasına başlandığı ve ilkokul ikinci sınıftan itibaren test verilemesinin tam bir garabet olduğu vurgulanıyor. Kitapçıların adeta okullarda kamp kurdukları ve belli bağlantılar ile test furyasını desteklettikleri iddia edilirken, bunun şehrin eğitimini sekteye uğrattığı dile getiriliyor.
Eğitimciler, çocukların tam renkli dünyayı algılayacakları bir zamanda, onların yeteneklerinin şıklar arasına sıkıştırmanın anlamı olmadığı, lakin ne maksatla özellikle okul idarecilerinin bu test anlaşmasını yaptıkları iddia ediliyor.
Şirketlerin yaptıkları bu test uygulamasının Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından incelenmesi gereği sıklıkla dile getiriliyor.
Test yerine, daha eğitime uygun çalışma metotları uygulanması gerektiğini belirten eğitimciler, yavaş yavaş sınavların kalkmaya başladı ülkemizde, eğitime yönelik değil de, sınavlara yönelik bu tür bir çalışmanın maksadının anlaşılamadığı vurgulanıyor.
İlkokul ikinci sınıftan başlayan deneme sınavları garabetinin de anlaşılamaz olduğu vurgulanırken, sanki bu yıl LYS?ye girecekmiş gibi o küçük çocukların sınavlara tabi tutulmasının, tam bir akıl tutulması olduğu belirtiliyor.
Yemek yeme kültüründen de yavaş yavaş soyutlanan öğrencilerin, tostla karınlarını doyurmaya devam ettikleri bilinirken, test ve tost ile yetişen bir neslin, yarınlara yönelik neler verebileceği sorgulanıyor.
Milli Eğitim Müdürü Turan Akpınar?ın, bu tür sorunların çözümü için bir düşünce içerisine neden girmediği de anlaşılamıyor. Öğretime yönelik bir yapılanmadan da bir sonuç çıkmadığı yıllardır bilinirken, eğitim ağılıklı bir düşünce birlikteliğine, bu şehri dahil edecek eğitimcilere ihtiyaç olduğu dile getiriliyor.
Eğitimde doğu illeri ile yarışan Sivas?ın, eğitime çok ihtiyacı olduğu halde, öğretime yönelik şekillenmenin gerçekleştirilip, eğitimin göz ardı edilmesi gibi bir duruma bu şehrin neden getirilmeye çalışıldığı sorgulanıyor.