Tarih: 19.09.2017 17:04

Güzergaha Neden Susuyorlar!

Facebook Twitter Linked-in

 

SPHM ÖZEL HABER

HIZLI TREN güzergahı ve istasyonu mevcut yerin modernize edilerek kullanılması iktiza ederken, bir oldu bitti ile başını Sami AYDIN ve Osman YILDIRIM´ın çektiği bir ekip tarafında şehir dışına kaydırılması toplumun her kesimi tarafından eleştiriliyor.

Hattın mevcut tren güzergâhı yanına yapılması pekala mümkün iken hattın Üniversite tarafına kaydırılması ibretle takip ediliyor. HIZLI TREN Müteahhidinin kaçması akabinde tartışmalar yeniden hareketlenirken, hatta yapılan beton dolgular görenleri hayretler içinde bırakıyor.

KARŞIYAKA MAHALLESİ altında yapılan beton bloklar neredeyse iki apartman boyuna yükselirken, bu hattın bitmesi sonrasında Karşıyaka sakinlerinin şehri göremeyecekleri ve adeta köy olarak tecrit edilecekleri belirtilmekte.

İki apartman boyutundaki beton bloklar ile Üniversitenin de ayrı bir yerde kalarak şehirden tamamen fiziki olarak kopacağı ifade edilirken, devletin de zarara uğrayacağı vurgulanmakta.

Mevcut güzergâhın zeminin oturduğu ve doğal çevre ile Osmanlı kültürü gereği uyumlu olduğunu belirten uzmanlar, eski hattın yanına yapılacak hızlı tren güzergâhının kolay, ucuz ve kaliteli olduğunu ifade ediyorlar.

Mevcut gar etrafında bulunan pek çok atıl bina ve yapının da kaldırılarak burada Türkiye ölçeği üzerinde bir alanın oluşabileceği ve böylelikle ulaşım ve dinlenme alanı ile SİVAS´a önemli bir katkı sağlanabileceği belirtilmekte.

Hızlı Tren Güzergâhının bir oldu bitti ile Sami AYDIN ve Osman YILDIRIM ikilisi ile şehrin dışına kaydırılması şehirde tepki ile karşılanırken, bu ikilinin yanlış bilgiler ile Bakan YILMAZ´ı da yanılttıkları iddia edilmekte.

Hızlı Tren Müteahhidinin de kaçması ile beton blokların ortada kalması bir yana, bloklar üzerindeki demirlerin de paslanarak öylece kala kalması tepki çekiyor.

SİVASLILAR ise ?Sivas Sivas olalı böyle zulüm görmedik? diye dert yakınıyorlar.

Konunun UZMANLARI, yanlıştan dönülmenin mümkün olduğunu şimdiye kadar edilen masrafın faraza 50 de 1  olduğu ve geriye kalan 49´luk devasa maddi giderin yapılmayarak hattın eski güzergaha çevrilmesinin millet menfaatine olduğu görüşlerini dile getiriyorlar.





Orjinal Habere Git
— HABER SONU —