PISA verileri ile Bakan YILMAZ´ı köşeye sıkıştırmaya çalışan Ulusal MEDYA´nın asıl gerçeği göremediği dile getirilmekte. Şimdiye kadar soru çalarak, test çözdürerek iyi öğrencileri alıp yanlı eğitim verdiren Paralel okulların devlete geçmesi akabinde, eğitimde fırsat eşitliğine dair önemli gelişmeler görüldüğü biliniyor.
Eğitimciler ise PISA verilerinin tam anlamıyla analiz edilmediğini dile getiriyorlar. Özellikle yetiştirme kurslar başta olmak üzere, Milli Eğitim Bakanlığı´nın değişik etkinlikleri ile Devlet Okullarında önemli kıpırdanmaların olduğu vurgulanmakta.
PISA´nın analiz sistemi için de önümüzdeki dönem devlet okullarında önemli adımların ise atılacağı biliniyor. Milli Eğitim Bakanı İsmet YILMAZ´ın talimatı ile ?yeni müfredatın? hazırlandığı ve yakın bir zamanda PISA düşüncesinin de üstünde yeni bir müfredatın hayata geçeceği Milli Eğitim kaynaklarından alınan bilgiler arasında.
Eğitimciler ise özellikle ÇİN ve FİNLANDİYA eğitim sisteminin iyi analiz edilerek TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNE dahilinin faydalı olacağın ı dile getirmekteler.
FİNLANDİYA´nin ezberci mantık yerine yaparak yaşayarak öğrenen bir sistem yolu ile alıp başını gittiği bilinirken, özellikle ÇİN´in de öğretmenleri özel eğitime tabi tutarak son on yılda önemli mesafeler kat ettiği vurgulanıyor.
Milli Eğitim Bakanı İsmet YILMAZ ise bu konuyu çözme yönünde irade gösteren bir bakan olarak, FETÖ kasırgasının aşılması akabinde yeniden bir yapılanma ile eğitimde kalitenin artacağı görüşünü dile getirmekte.
PISA verilerinin tek taraflı analiz edilmesinin olumsuz sonuçlar doğuracağını belirten eğitimciler, VİETNAM, SİNGAPUR, ÇİN VE FİNLANDİYA gibi ülkelerin öğrenci yapıları incelendiğinde Türkiye´nin bunlardan geri kalmayacağı, sadece yeni bir müfredat ve öğretmenlerin yeniden kapsamlı eğitime tabi tutulması sonrasında birkaç yıl içinde önemli gelişmelerin görüleceği belirtilmekte.