Eğitim öğretim dönemi sonlanırken şehrin eğitim ufku ve hayalide sorgulanıyor. Hemşehrimiz Sivas´ın kabinedeki gururu olan Bakan YILMAZ´ın onca çabasına rağmen şehrin eğitim anlamında dişe dokunur bir gelişme kaydı göstermemsi tepki ile karşılanıyor.
Özellikle I.TEOG verilerindeki şehir merkezindeki okulların durumu ise çok çarpıcı.
İlçelerde belli bir başarı yakalanırken, İl Merkezinde bazı okulların ilk 100´ün bile gerisinde olduğu bilgilerine ulaşıldı.
İşin en garibi ise okullarını gerileten okul idarecileri hakkında Milli Eğitimin ses seda çıkarmaması. Bazı Okul idarecilerinin ?Milli Eğitim bize karışamaz? babından normal düzenlerine devam ettikleri hatta açıklanması beklenen ve Milli Eğitim tarafından II.TEOG sıralanması açıklanmayan bazı okulların, sorular kolay olmasına rağmen durumlarının I.TEOG´dan bile geri olduğu iddia edilmekte.
Soruların onca kolaylığına rağmen okullarının durumunu I.TEOG´dan bile daha gerilere götüren okul idarecilerine hesap sorulması gerektiği lakin İl Milli Eğitim Müdürü ALTINSOY´un böyle bir derdinin olmadığı yorumları yapılıyor.
II.TEOG analzilerine göre durumlarının ilk 100´den geri olan hatta I.TEOG´a göre daha da okullarını gerilere götüren idarecilerin görevlendirmelerinin sona erdirilmesi kamuoyunda bir beklenti oluştururken, Milli Eğitim Müdürü ALTINSOY´un, kolay olan ve Türkiye ortalaması da zaten yüksek olan II.TEOG verilerinde bazı ?özel? başarıları SİVAS çok başardı diye diline dolayıp Sivas Valiliğini de yanılttığı belirtilmekte.
Eğitimciler mutlaka ama mutlaka ?çalışmamak için direnen okul idarecileri hakkında? bir komisyon oluşturularak çalışma yapılmasının elzem olduğunu dile getiriyorlar.
Milli Eğitimden Sorumlu Vali Yardımcısı Can AKSOY´u da göreve davet eden duyarlı insanlar, ?derli toplu bir çalışma hazırlanıp Milli Eğitimdeki çalışmama düzeninin belirlenerek Vali GÜL´e sunulması gerektiğini dile getiriyorlar.
CUMHURBAŞKANI Erdoğan´ın ?çalışmayanlar ülkenin üzerine yükler? mealindeki pek çok direktifi ve açıklamasına rağmen, İl Milli Eğitim Müdürlüğü´nün alt bir birim olarak, bu sözlerden vazife çıkarıp, çalışmama düzenini bozması gerekirken, işi rutine alması tepki ve kuşku ile karşılanıyor.
ÇALIŞMAMA Düzenine müdahale edilmemesinin ÖDÜL anlamı taşıyacağı ve gelecek yıl okullardaki keyfiyetin daha da katmerleneceği belirtilmekte.
SİVAS Kamuoyu ÇALIŞAN OKUL İDARECİLERİNİN ödüllendirilmesi gerektiğini ısrarla vurguluyor. ÇALIŞMAYAN OKUL MÜDÜRÜ ve Müdür YARDIMCILARININ ise Milli Eğitimin elinde bulunan verilerde mevcut olduğu ve bu çalışmayanlara müsade edilmeyerek görevlendirmelerinin sona erdirilmesinin zaruret olduğu belirtiliyor.
Milli Eğitim kaynakları Milli Eğitimin geniş bir istişari çalışma akbinde, bazı Okul Müdürü ve Müdür yardımcılarının görevlendirmelerini sonlandırıp kan değişimine gideceğini belirtiyorlar.
Görevlendirmeleri sonlandırılacak Okul Müdürü ve Müdür yardımcılarının, şu kıstasları dikkate almamalarının en büyük ölçü olacağı edinilen bilgiler arasında..
-Görev yerlerinde bulunmama.
-Toplantı var diye (toplantı olmadığı halde) okulu terk etme.
-İstiklal Marşı törenlerine mazeretsiz katılmama.
-Çocuklara BAYRAK TÖRENLERİ adabını kazandıramayan.
-Kurum kültürünü oluşturamayan...
-TEOG II.verilerine göre okullarını I.TEOG´a göre gerileten...
-I.ve II.TEOG´da İl Merkezindeki okulların ilk 100´ün gerisinde olma.
-Somut çalışma ortaya koyamayan,
-Eğitim adına ortaya birşey koymaya çalışan öğretmenlere destek olmama...