Sivas bir oldu bittiye getirilmeye doğru yol alıyor. Bütün modern ülkelerde Hızlı Tren şehir merkezinde yer alırken, Sami Aydın ve Osman Yıldırım ikilisinin özel çabası ile güzergahın Çöken-Karşıyaka-Esenyurt-Akevler-İmaret Köyü ve Üniversite tarafında olması sert bir şekilde eleştiriliyor.
Bu güzergahın inşasının, dolgu olarak yapılması ile tam bir ucube Çin Seddi´nin inşa edilerek şehri ikiye bölmesinden korkuluyor.
Neredeyse iki katlı apartman boyunda olacak olan dolgulu yükseltiler ile üniversitenin tamamen ötede kalacağı ve şehirle bağlantısının kopacağı varsayılmakta.
Bu tehlikenin Faruk KOCACIK´a anlatıldığı lakin KOCACIK´ın seçim kaygısı ile susarak şehre kötülük yaptığı ifade ediliyor.
Güzergâhın bu şekilde olmasının bir diğer zararının ise KIZILIRMAK rekreasyon alanını bereleyeceği iddiası. Kızılırmak Projesini hızlı tren hattının baltalayacağı ve tam bir faciaya yol açacağı uzmanlarca dile getirilmekte.
Irmak zeminine yapılması planlanan hatta zamanla çöküntüler olabileceği ve bunun da ara ara yenilenip doldurulması ile devletin sürekli bir zarara uğratılacağı belirtilmekte.
Şehirdeki STK´ların ise konuya ses çıkarmamaları eleştiri alıyor. STK´lardan sadece Türk Ulaşım SEN´in karşı durduğu bilinirken, özellikle Mimarlar Odasının ses çıkarmaması değişik soruları akıllara getirdiği vurgulanıyor.
Mimarlar Odası Başkanı ve aynı zamanda Kent Konseyi yeni Başkanı İNCE´nin neden sustuğu bilinmiyor.
Şehir kamuoyu Başkan Sami AYDIN tarafından Başbakan Binali YILDIRIM ve Bakan İsmet YILMAZ´ın yanlış bilgilendirmeler ile yanıltıldığını iddia ediyor. Dolgunun mahiyeti hakkında tam bilgi verilmediği ve Başbakan ve Bakan´ın oluşabilecek Çin Seddi´nden habersiz oldukları dillendiriliyor.