Milli Servet Heba Edildi

Milli Servet Heba Edildi

Birkaç kişinin özel isteği ile Yüksek Hızlı Tren´in güzergahının değiştirilmesi üzerine, köprü ayakları ?Buda Heykelleri? gibi ortada kaldı. Kamulaştırma ve diğer masraflarla birlikte yaklaşık 4.5 Milyon halkın parası heba edildi. Mimarlar Odası güzergahı

 

Yüksek Hızlı Tren güzergahı gelgitleri milli servetin heba edilmesine neden oldu.
Hızlı tren hattının Sivas bölümünde yapılan güzergah değişikliği, kentte tartışmalara neden oldu. Kızılırmak üzerine yapılan hızlı tren köprüsü ayakları mevcut güzergahın değişmesiyle boşta kaldı.Bu ayakların üzerine grup köylere ulaşmak için karayolu köprüsü yapılacağı yönündeki yetkililerin beyanı komik bulundu.. 
Projenin Sivas kısmında istasyonun mevcut tren garının yanına yapılması planlandı. Ancak, bu durumun şehir estetiğine zarar verebileceği düşüncesi ile güzergahın değiştirilmesi için girişimler başlatıldı. Sivas Belediye Başkanı AK Partili Sami Aydın´ın ve STSO Başkanı Osman YILDIRIM´ın  girişimleri ile proje güzergahında değişikliğe gidildi. 

YHT istasyonunun, Cumhuriyet Üniversitesi Kampusu´nun içine alınması kararlaştırıldı. Değişen güzergah nedeniyle Kızılırmak üzerine yapılan YHT köprü ayaklarındaki çalışmalar durdu. Kamulaştırmayla birlikte yaklaşık 10 milyon liraya mal olduğu öne sürülen köprü ayakları boşta kalarak kaderine terk edildi. 

Yeni Üzergah Çin Seddi Olacak

Sivas´ın KIZILIRMAK HAVZASI Hızlı Tren ile adeta katledilecek. ÇED raporunun olup olmadığı dahi bilinmeyen bir projede ısrar eden Sami AYDIN, konuyu bir oldu bittiye getirmeye çalışmakla eleştiri alıyor. Dolgu yüksekliği 4-5 metreyi bulacak olması ise adeta ÇİN SEDDİ olarak algılanıyor. KIZILIRMAK HAVZASINI katledecek bu projenin şehir merkezine alınması bekleniyor.

Sivas iş bilmez, pısırık pek çok STK´ın çatal kaşık sesine aldanan uykusunun bedelini ödemeye doğru gidiyor. Başkan Sami AYDIN, sessiz sedasız KIZILIRMAK tarafına HIZLI TREN GÜZERGAHINI kaydırırken, buna kimsenin ses çıkarmaması hayret ve ibretle izleniyor.

Başbakan BİNALİ YILDIRIM Sivas ziyaretinde ?modern ülkelerde hızlı tren güzergahlarının şehir merkezinde? olduğunu dile getirmesine ve Sivas´ta da şehir merkezinde olacağını dile getirmesine rağmen, ne olduysa oldu Sami AYDIN ve Osman YILDIRIM ikilisinin tekrar harekete geçerek tren güzergahını Üniversite tarafına kaydırmaları anlaşılamıyor.

Eskişehir, Konya, Ankara ve İstanbul´da mevcut güzergahlar yenilenip kullanırken, SİVAS´ta ısrarla KIZILIRMAK DELTASINA kaydırılması arkasında ticari kaygıların olduğu iddia ediliyor.

Dolgularla adeta bir Çin Seddinin oluşturulacağı ve bunun da şehrin KIZILIRMAK bölümünü katledeceği vurgulanıyor.

ÇED raporu hazırlanıp hazırlanmadığı şise diğer bir konu. ÇED raporu konusunda kamuoyunun bir şey bilemesi ise diğer bir sorun olarak ortada duruyor.



Anahtar Kelimeler: Milli Servet Heba Edildi