Tarihi kesik köprü yerine yapılan alternatif Karşıyaka Köprüsünün yan yollarını yapan belediye, karayolları bölge müdürlüğünden kavşak yapmasını istemişti. Yolun sonu kaldırıma çıktığı için kavşak yapılmasını isteyen belediyenin bu talebi zaten söz konusu bölgenin az ilerisinde bir kavşak daha olduğundan reddedilmişti. Bunun üzerine Habip Soluk, Doğan Ürgüp ve Murat Elbir?in yaptığı toplantı sonrasında mevcut kavşağın biraz geriye taşınarak bağlantı yolu hizasına getirilmesi kararı çıktı. Ancak Karayolları genel müdürlüğünden 10 gün önce onay çıkmasına rağmen hiçbir çalışmanın başlatılmadığı öğrenildi. Çalışma sezonu bittiği için Karayolları bölge müdürlüğünün çalışma başlatmadığı tahmin ediliyor.
Karşıyaka ve Esenyurt Mahalleri ile merkeze bağlı çok sayıda köyü, Sivas?a bağlayan tarihi Karşıyaka Köprüsü?nün araç trafiğine kapatılacak olması nedeniyle yıllar önce alternatifi yapılan Köprü bağlantı yolları yapılamadığı için faaliyete geçmemişti. Bağlantı yollarında Karayolları ile Belediye arasındaki sen yapacaksın tartışması yüzünden uzun süren gecikme yaşandı. Nihayet yolları belediye yaptı. Ancak yapılan yan yollarda bir aksilik yaşandı. Çünkü yol projedekiyle örtüşmedi. Bağlantı yolu aslında düz bir şekilde 3 ayrı noktaya ilerlemesi gerekirken ?S? harfi çizerek tek yönde ilerledi. Bu da hem yolun gereksiz kavislere sahip olmasına hem de yolun uzamasına neden oldu.
Üstelik Belediye?nin yaptığı yolun sonu kaldırıma çıktı. Bağlantı yolunu düz bir şekilde çevre yoluna bağlaması gereken belediye bağlantı yolunu çevre yoluna 5-6 metrelik bir mesafe kala kaldırıma bağladı.Ardından da Karayollarından sonu kaldırıma çıkan bağlantı yolu için kavşak yapılmasını isteyen Belediyenin bu talebi karayolları tarafından reddedildi.
Hatta 12 tesisin açılışını yapmak üzere Sivas?a gelen Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım da Belediye Başkanı Doğan Ürgüp?e böyle bir kavşağın olamayacağını söyledi.
Çünkü zaten kavşak yapılması istenen bölgenin hemen gerisinde bir kavşak daha bulunuyordu. Hal böyle olunca bağlantı yolu kaldırıma çıkan köprü yine atıl halde beklemeye başladı. Bunun üzerine yeni bir kavşak yapılmalı mı yapılmamalı tartışması sürerken Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme bakanlığı müsteşarı Habip Soluk, Karayolları bölge müdürü murat Elbir ve Belediye Başkanı Doğan Ürgüp bir araya gelerek soruna çözüm bulmaya çalıştı. Toplantıda mevcut kavşağın biraz daha geriye alınarak bağlantı yolu hizasına getirilmesi kararı çıktı. Bu işi de Karayollarının yapması gerektiği belirtildi. Bunun üzerine Karayolları Genel Müdürlüğünden onay beklenmeye başlandı. Onay geldiği takdirde kavşağın geri alınma işlemi gerçekleştirilecekti. Buraya kadar olumlu görünen karar sonrası kavşağın geriye doğru taşınması için Karayolları Genel Müdürlüğünden onay çıktığı ve bu onayın 10 gün önce bölge müdürlüğüne ulaştığı öğrenildi.
Karayolları bölge müdürlüğüne onay verilmesine ve aradan 10 gün geçmesine rağmen neden kavşağın geri alınması için çalışma başlatılmadığı ise merak konusu oldu. Belediye ile sürekli çatışan Karayolları bölge müdürlüğünün kavşak çalışmasını çalışma sezonu bittiği için yapmadığı tahmin ediliyor. Bu durumda köprünün 1 yıl sonra ancak faaliyete geçebileceği görünüyor.