Öğrencilerin Yetenekleri Katlediliyor!

Öğrencilerin Yetenekleri Katlediliyor!

Sivas´ta eski kuşak eğitim anlayışı devam ediyor. İLKOKUL birinci kademede Bakanlığın programı yerine, kafalarına göre eğitim veren pek çok okul, sadece Türkçe ve Matematik ağırlıklı ders yaparak, çocukları LYS´ye hazırlamaya çalışıp, gelecek neslin zihin

 

Sivas´ta eğitimde akıl tutulması yine başladı. Bakanlığın yapılandırıcı eğitim sistemini göz ardı eden okullar, kafalarına göre eğitim uyguluyorlar. Öğrenciler sanki bu yıl LYS´ye gireceklermiş gibi daha İLKOKUL 2.Sınıfta, sınavlara tabi tutuluyorlar. Duyarlı eğitimciler, bu ZİHİN KATLİAMININ, çocukların geleceğini kararttığını ısrarla vurguluyorlar.

Milli Eğitim Bakanlığı´nın 2005 yılında yenilediği sistem SİVAS´ta uygulanmıyor. 4+4+4 sistemine geçen ülkede, ilkokul birinci kademede Bakanlığın direktifleri dışında eğitim öğretim yaplıyor. İlk 4´de çocukların duygu ve davranış yönlerinin geliştirilmesine dair bir sistem ortada iken, eğitimin inceliğini bilmeyen Sivas´taki pek çok okul ve öğretmen, İLKOKUL 2.Sınıftan itibaren öğrencileri sınavlara tabi tutuyor.

Deneme sınavlarına tabi tutulan çocuklar, bir de bu yetmezmiş gibi ?TÜM DERSLER? türü pek çok soru çözmelik kitaplara boğuluyorlar.

Şıklar arasına İLKOKUL 2.Sınıftan itibaren itilen çocukların hayal güçleri yok ediliyor.

Sanat dersleri görmeyen öğrencilerin gelecekte ülkelerine faydaları olmayıp, hoyrat birer birey olacağı eğitimcilerce ısrarla vurgulanıyor.

len çocuklar, zamanla okuldan bıkıp toplum dışı davranışlara meylediyorlar.

İLKOKUL´da 4.Sınıfa kadar, kesinlikle duygu ve davranış yönünün geliştirilmesine yönelik eğitim sistemi uygulanması gerektiğini dile getiren duyarlı eğitimciler, eski hantal anlayışın maalesef  devam ettiğini vurguluyorlar.

Hatta eğitimi bilmeyen bazı eğitmenlerin, İlkokul ilk 4´de sadece Türkçe ve Matematik ağırlıklı ders yaparak, Beden Eğitimi, Müzik ve Görsel sanatlarda bile soru çözdürdüğü ve bunun da şehrin eğitimine ihanet olduğu dile getiriliyor.



Günay Güzel
5.11.2015 20:24:06
Bu %100 doğru tespitlerin yapıldığı makale için teşekkür ediyorum. Birde şunu anlamıyorum İngilizce ve Din Kültürü gibi sözel derslere ilkokulda branş öğretmenleri girerken, Beden eğitimi, resim, müzik gibi özel yetenek gerektiren dersleri sınıf öğretmenlerinin omuzuna yükleyerek branş öğretmenlerine verilmemesi tam bir katliyamdır bence.