Sivas´a GÜZERGAH Kazığı!

Sivas´a GÜZERGAH Kazığı!

Hızlı Tren Güzergahı, şehrin merkezinde olacakken, Başkan AYDIN ile STSO Başkanı Osman YILDIRIM´ın son dakika atakları ile şehir dışına kaydırılması hala tartışılıyor. Eskişehir, Konya, Ankara ve İstanbul´da güzergah merkezde olurken, neden Sivas´ta bunun

 

 

SİVAS, Belediye Başkanı Sami AYDIN ile STSO Başkanı Osman YILDIRIM´ın oynadığı ve kurguladığı adeta iki kişilik tiyatroyu izliyor.Hızlı tren güzergahı di,ğer büyük şehirlerde olduğu gibi şehir merkezinden geçecekken, Ankara bağlamlı temaslarla güzergahı şehir dışına kaydıran bu iki isim eleştirilerin odağında.

Ayrıca Sivas (YHT)Yüksek Hızlı Tren güzergahı gelgitleri milli servetin heba edilmesine neden oldu.. Kızılırmak üzerine yapılan hızlı tren köprüsü ayakları mevcut güzergahın değişmesiyle boşta kaldı.Bu ayakların üzerine grup köylere ulaşmak için karayolu köprüsü yapılacağı yönündeki özellikle Sivas Belediyesi yetkililerinin açıklamları ise inadırıcı olmaktan uzak bulundu. 
AYDIN ve YILDIRIM´ın özel gayret ve girişimleri ile YHT istasyonunun, Cumhuriyet Üniversitesi Kampusu´nun içine alınmasının kararlaştırılması ise yeni yeni anlaşılmaya başlanıyor.

Değişen güzergah nedeniyle Kızılırmak üzerine yapılan YHT köprü ayaklarındaki çalışmalar durduğu bilinmekte. Kamulaştırmayla birlikte yaklaşık 10 milyon liranın üzerinde bir meblaga mal olduğu öne sürülen köprü ayakları boşta kalarak kaderine terk edilip milli servetin heba edildiği belirtilmekte.
Sivas´ın KIZILIRMAK HAVZASI Hızlı Tren ile adeta katledilecek. ÇED raporunun olup olmadığı dahi bilinmeyen bir projede ısrar eden Sami AYDIN, konuyu bir oldu bittiye getirmeye çalışmakla eleştiri alıyor. Dolgu yüksekliği 5-6 metreyi bulacak olması ise adeta ÇİN SEDDİ olarak algılanıyor. KIZILIRMAK HAVZASINI katledecek bu projenin şehir merkezine alınması bekleniyor.

Sivas iş bilmez, pısırık pek çok STK´ın çatal kaşık sesine aldanan uykusunun bedelini ödemeye doğru gidiyor. Başkan Sami AYDIN, sessiz sedasız KIZILIRMAK tarafına HIZLI TREN GÜZERGAHINI kaydırırken, buna kimsenin ses çıkarmaması hayret ve ibretle izleniyor.

Başbakan BİNALİ YILDIRIM Sivas ziyaretinde ?modern ülkelerde hızlı tren güzergahlarının şehir merkezinde? olduğunu dile getirmesine ve Sivas´ta da şehir merkezinde olacağını dile getirmesine rağmen, ne olduysa oldu Sami AYDIN ve Osman YILDIRIM ikilisinin tekrar harekete geçerek tren güzergahını Üniversite tarafına kaydırmaları anlaşılamıyor.

 Eskişehir, Konya, Ankara ve İstanbul´da mevcut güzergahlar yenilenip kullanırken, SİVAS´ta ısrarla KIZILIRMAK DELTASINA kaydırılması arkasında ticari kaygıların olduğu iddia ediliyor.Dolgularla adeta bir Çin Seddinin oluşturulacağı ve bunun da şehrin KIZILIRMAK bölümünü katledeceği vurgulanıyor.ÇED raporu hazırlanıp hazırlanmadığı şise diğer bir konu. ÇED raporu konusunda kamuoyunun bir şey bilemesi ise diğer bir sorun olarak ortada duruyor.

Hızlı Tren Mütehhidi İşi Bıraktı mı?

Mayıs ayına girdiğimiz şu günlerde Hızlı Tren çalışmalarında ses sedanın çıkması ise şehide değişik algılamalara neden oldu. Özellikle işi alan müteahidin işi bıraktığı yönündeki iddialar ise kulaktan kulağa yayılmaya devam ediyor.Yetkililerin bu duruma en kısa zamanda bir açıklama getirmeleri bekleniyor.

 



Anahtar Kelimeler: Sivas GÜZERGAH Kazığı