Tarih: 13.03.2013 22:00

TASFİYEYE MÜSAADE YOK

Facebook Twitter Linked-in

Türk Ulaşım-Sen Sivas Şube Başkanı Nurullah Albayrak demiryollarının özelleştirilmesini öngören yasa teklifinin dün TBMM?de görüşüleceğini belirterek, ?Eğer yanlışlardan dönülmez ise her geçen gün daha etkili mücadelemizi kararlılıkla sürdüreceğiz? dedi. Albayrak ayrıca, Milletin seyahat özgürlüğünü kullanabilmesi için hizmet sunan demiryollarının tasfiyesine müsaade etmeyeceklerini kaydetti.

Türk Ulaşım-Sen Sivas Şube Başkanı Nurullah Albayrak, demiryollarının serbestleştirilmesi kanun taslağı ile ilgili bir basın açıklaması yaparak, konuyla ilgili görüşlerini belirtti.

156 yıllık şerefli geçmişi olan Demiryollarının geleceğini tayin edecek ?Türkiye Demiryollarının serbestleşmesi? diye hazırlanan Kanun Taslağı?nın dün saat 10.30?da T.B.M.M. Bayındırlık, İmar, Ulaşım, Haberleşme ve Turizm komisyonunda görüşüldüğünü kaydeden Albayrak, ?Biz demiryolu çalışanları olarak, kuruluşundan buyana özellikle Kurtuluş Savaşı?nda önemli görevler yapmış Demiryollarımıza dokundurtmayacağız? dedi.

?Çok uluslu şirketler eline bırakarak Kurtuluş Savaşı?nda tren götürecek makinist bulunamadığını unutmayacağız, unutturmayacağız? diyen Türk Ulaşım-Sen Şube Başkanı Albayrak, Milletimizin seyahat özgürlüğünü kullanabilmesi için hizmet sunan demiryollarının tasfiyesine müsaade etmeyeceklerini kaydetti.

Kamuoyuyla hassasiyetlerini paylaştıklarını kaydeden Albayrak şunları kaydetti:

?Eğer yanlışlardan dönülmez ise her geçen gün daha etkili mücadelemizi kararlılıkla sürdüreceğiz. Uyarılardan, hizmetten gelen gücümüzün kullanılmasına kadar yapılacak eylem ve etkinliklerimiz bilahare kamuoyu ile paylaşılacaktır.?

Albayrak ayrıca söz konusu özelleştirmenin taslağı ile ilgili şu bilgileri verdi:

ü  Demiryollarının tasviyesini öngörmektedir.

ü  Demiryollarının çok uluslu şirketlerin eline geçmesine zemin hazırlamaktadır.

ü  Devlet tekelini kaldıracağız diyerek, ülkemizin ve milletimizin olumsuz etkileneceği bir düzenleme ile karşı karşıyayız.

ü  Taslakta özel sektörün altyapı ve tren işletmecisi olması amaçlanıyor. Oysa İngiltere yıllar sonra altyapı ve tren trafiğini devlet tekeline aldı.

ü  AB kriterleri yutturmacası ile bir kısım yandaş şirketlere sertifika vermekten öte bir amaç gözükmemektedir.

ü  Emekliliğini henüz dolduracak olanlar ve emekliliği hak etmiş olanlar emekliliğe zorlanarak, deneyimli demiryolcular sistemden atılmak isteniyor.

ü  Kanun taslağında atıfta bulunduğu yönetmelikler ortada yoktur. Asıl niyetler yönetmeliklerle hayat bulacak.

ü  Bu taslakta çalışanları güvence altına alacak bir hüküm yoktur. Aksine asgari ücretle çalışan ve hiçbir güvencesi olmayan taşeron işçileri çalıştırılmak isteniyor.

ü  Esasen TCDD şuanda Özel Sektör vagonları ile taşımacılık yapmakta ve kendi vagonlarını atıl tutmaktadır. Başka neler bekleniyor, merak ediyoruz.

ü  10 yıldır görevde olanların demiryolu payını yolcuda %5?den %1,5?a, yükte ise %7?lerden %4,5?lara geriletenlere dokunulmuyor.

ü  TCDD?de bir zamanlar 80 bin işçi-memur çalışır iken geliri giderini karşılama oranı %52?ler düzeyindeydi. Bugün nasıl %27?lere geriletildiği sorgulanmıyor.




Orjinal Habere Git
— HABER SONU —