Turizm amaçlı bir olayı başından sonuna kadar incelenecek olursa turizm olayını başlaması ile birlikte sosyolojik öge kendini gösterir. Turizm ekonomik cephesi, turist için tasarruf kaynaklı harcama, turist kabul eden yöre için ise, bu harcama Kazancı temini ilişkisi özelliği göstermektedir. Bunun yanı sıra kişi ilişkilerinde sosyal ve kültürel etkileşimde vardır. İnsanlar arasında bu etkileşim, gruplarla devam eder.
Turizm olayının oluşmasını sağlayan sosyal gruplaşmanın pazarlamacı tarafından yaratılan ortam ve mekanlarda gerek grup için ve gerekse grup dışı ilişkilerin turizm sosyolojisinin konusunu oluşturur. Ayrıca turizmin öznesi olan insan yalnızca turizmle eş anlamlı değildir. Turizm olayına katılan herkesi , turistleri turistik ürün sonuçları, pazarlamacılara yöre halkına, turizm olayına katılmamış olan potansiyel testleri de turizm sosyolojisinin ilgi alanı içinde görebiliriz.
Turizm olayı, toplum yaşamının insan hayatının ve insanların birlikte yaşamalarının bir yönünü ortaya koymaktadır. Sosyoloji ile turizm ilgili noktalarından biri de boş zaman konusudur. Boş zaman olarak tatil her şeyden önce alışılmış rollerin, kuralların ve bundan doğan yükümlülüklerin toplumdaki özel durumda ilgili hiyerarşilerinin yıkılmasını ifade eder. Sosyoloji tatil sırasında turistik davranışlarıyla da ilgilenilir. Toplumda bireylerin sahip oldukları mevki nedeniyle uygulamak zorunda oldukları kurallara tatil sırasında uyuma zorunluluğunun ortadan kalktığı gözlenmektedir. Turizm etkilerinden kaynaklanan çeşitli toplumsal olayları toplumu oluşturan insanların bireysel ve grup halindeki davranışlarını, bunların yapısal bağlantılarını, gelişme ve değişim eğilimlerine turizm sosyolojisi kapsamı içerisinde ele almak ve incelemek gerekmektedir.
-Yüreğinizden sevgi, yüzünüzden tebessüm eksik olmasın
-Dürüst olmak için dürüst olun yeter!
TABİAT VE KÜLTÜR VARLIKLARI TANITIM REHBERİ
TURİZMCİ Ar-Ge GÜLTEKİN ÇETİ