Tarih: 03.01.2017 16:21

Eğitimde Ne Var Ne Yok?

Facebook Twitter Linked-in

 

 

Prof.Dr. Faruk Kocacık yönetiminden görevi devralarak Rektörlük koltuğuna oturan Prof.Dr. Alim Yıldız´ın dekan atamaları yaparken işin doğrusu işi epeyce kolaydı. Rektör koltuğuna oturduğunda çalışacağı fakülte dekanlıklarını, müdürlükleri yeniden atama şansı vardı ki, bu yabana atılır bir şans sayılmazdı. Eğitim Fakültesi de dekan atamasının yapılacağı önemli fakültelerden biriydi.

Sayın Yıldız, bu fakülteye İlahiyat Fakültesinden bir öğretim üyesini vekaleten atamayı tercih etti. Eğitim Fakültesinde 6 tane kadrolu profesör olmasına rağmen tercihini seçim öncesinde yakın ekibinden olan Prof.Dr. Ali Aksu´dan yana kullandı.

Yalnız Yıldız´ın seçim bildirgesinde özenle üzerinde durduğu konuların başında akademik liyakat gelmesine rağmen böyle bir dayanağın yerine, seçim öncesindeki hesap cetvelinde puan sıralamasında ilk sırada yer alanlara idari görev vermesi, seçim öncesinde kendini destekleyenlere verdiği sözleri hatırlatacak çok sayıda insan olmasından mı kaynaklandı?

Bu ve bu türden atamalarla; kendini destekleyemeyen ama üniversitenin akademik ve kurumsal kimliğinin ileriye taşıyabilecek nitelikteki kadroların hayallerini ise suya düşürdü. Aslında Faruk Kocacık döneminde 3 yıl boyunca Sosyal Bilimler Enstitü Müdürlüğü yapan Yıldız´ın Kocacık tarafından göreve getirilmesi Alim Bey´in farklı görüşlerle çalışma yeteneğini, bu noktadaki tahammül sınırlarını geliştirmiş olmalı ve üniversal düşünme noktasında üzerine düşen payı alması beklenmez miydi?

Gerçi bu ümitsizlik temayülünü yadırgamamak gerek, üniversitemizin geçmişi irdelediğinde, maalesef bu manzaranın kötü bir geleneğin sonucu olduğu da ortadadır. Bırakın gelişmiş üniversiteleri Cumhuriyet Üniversitesinden nice sonra kurulan üniversitelerle şehrimiz üniversitesinin akademik liyakat konusundaki mukayesesi bizi iyi bir sonuca götürmemektedir. Daha öncede çeşitli yazılarımızda defalarca belirttiğimiz gibi; bu türden yönetimsel zafiyet  üniversiteyi içine doğru daraltırken, başarısız yönetimler içinde olan pırıl pırıl akademisyenler de maalesef bu başarısızlıklar kategorisinde heder olup gitmektedirler. Bu geleneğin daha uzun yıllar bu üniversitenin tepesinde bir kara bulut gibi dolaşacağını söylesek yanılmayız herhalde. Şu anda Üniversitemizde dekan ve müdür atamaları maalesef bunu göstermektedir.

Beklenen hangi görüş ve düşünceye sahip olursa olsun, liyakatı esas alan bir silsilenin takibi olsa da durum şu an için pekte iç acıcı değil?.

Ancak neredeyse her gelen yönetimin bilinç altında davul zurna çalan ?uzayan bizim kolumuz olsun?düşüncesi, yarınlara yönelik evrensel gelişim ve felsefi derinlik özlemlerini berelemektedir.

 

Sivas Kamuoyu adına soruyoruz?

 

--Eğitim Fakültesinde 6 Profesör varken neden dekan vekili tercihinizi başka bir fakültenin öğretim üyesinden yana kullandınız?

--Eğitim Fakültesinde ki mevcut profesörlerden birini dekan atamama sebebiniz,rektörlük ve dekanlık koordinasyonunda sıkıntı yaşayacağınız düşüncesine mi bağlıydı?

--Rektör atandıktan sonra seçim geride kalmıştır diyerek açıklama yapmanıza rağmen, seçim sürecindeki performans ölçüleri sizin için aslında en önemli kriter miydi?

--Eğitim Fakültesi formasyon eğitiminden elde edilen gelir düşünüldüğünde göz kamaştırıcı bir fakülte olduğu için, bu fakülteye atayacağınız ismin gözü tok gönlü tok biri olmasını mı tercih ettiniz?

--Eğitim fakültesine atama yaparken buradaki profesörlerden olmaz ama başka üniversitelerde eğitim alanında uzmanlaşmış bir dekan arama niyetine girdiniz mi?

--Fakülteye ilahiyatçı dekan vekili atamasıyla kalmayıp; başlangıçta fakülte yönetim kurulunu mühendislikten, diş hekimliğinden vb. yöneticilerden oluşturulması akademik liyakat konusunda sizi  ve yönetiminizi rahatsız ettiği için mi sonrasında bundan vazgeçilip fakülte içerisinden kadrolar tercih edildi?

--Fakülte yönetiminde dekan vekili tek yetkili midir? Yoksa rektör danışmanlığı da verdiğiniz dekan yardımcınızın fakülte idaresindeki yetki kredi puanı, seçim çalışmalarındaki performansı da hesaba katıldığında daha mı fazladır? Ya da bu öğretim üyesinin hem eğitim alanındaki hem de yönetsel anlamda deryayı marifet yetenek ve tecrübelerimi vardır?

--Üniversite web sayfasında gururla duyurduğunuz eğitim fakültesi ve çeşitli kurumsal işbirliklerine yönelik reklam kokulu haberler bu fakültenin akademik liyakat konusundaki eksiklerini giderme konusunda yeterli midir?

--Formasyon eğitiminde ders paylaşım sıralaması, geçmiş dönemlerin hesap analizleri, oy verenler, seçimde oy vermekle kalmayıp oy toplayanlar vb. kriterlere göre mi yapılmıştır? Yoksa eğitim formasyonun niteliksel hesapları yapılarak mı? Araba ya da evin yenilenme gibi dünyevi arzular formasyon eğitimin kalitesini nasıl etkilemektedir?

Formasyon Eğitimi bitince mi Eğitim Fakültesine eğitim kökenli bir dekan arayışına girilecektir?

--Liyakat ve hakkaniyeti önde tutmadan; geceden hazırlayıp sabaha matbaaya basılmak üzere içi boş bitmez tükenmez erdem laflarını ezberleyerek, kandırmaca politik bir duruşun fakültelerdeki son kullanım tarihi ne zaman sona erecektir?

--Seçim öncesinde Vatan millet hakkaniyet, Allah rızası sloganlarıyla bizim derdimiz makam değil hatta görev almayacağız diyenler hangi önemli makamlara atanmışlardır?




Orjinal Habere Git
— HABER SONU —