SİVAS Hızlı Tren Güzergahı ve İstasyonunu konuşuyor. STSO Başkanı Osman YILDIRIM ve Belediye Başkanı Sami AYDIN ikilisinin özenle organize ederek şehir dışına kaydırdıkları güzergah tartışmaların odağında. Neredeyse 4 katlı bir bina boyutunda dolgu ve viyadüklerle Üniversite ve Şehir arasına ÇİN SEDDİ gibi bir ucube hattın yapılacak olması ise kamuoyu tarafından tam olarak bilinmiyor.
Üniversite ve şehir arasına ÇİN SEDDİ örülmesi ile ilgili konuşması gereken Rektörün ise bu konuda konuşmaması ise manidar bulunuyor.
Haber kaynaklarımıza hafta ortasında ulaşan bir haber ise şaşkınlık oluşturdu. Edindiğimiz bilgilere göre Üniversite altında yapılması planlanan Hızlı Tren İstasyonunun zeminin çürük olduğu ve mevcut zemine istasyonun yapılmasının mümkün olamayacağı yönünde.
Konunun uzmanları ise daha değişik bir iddiayı tartışmalara açmaya başladılar. Özellikle İsmet YILMAZ bulvarı ve Recep Tayyip ERDOĞAN Bulvarı´nın trem için sorun oluşturacağı ?kot farkı? nedeniyle buranın aşılamayacağı ve en baştan yükseltilere yeni yükseltiler ekleneceği yönünde.
Bu durumun nasıl aşılacağı bir muamma iken fikren ve ilmen şehir merkezi ideal iken Osman YILDIRIM ve Sami AYDIN iklisinin şehrin geleceğine önemli bir olumsuzluk kattıkları vurgulanıyor. Avrupa başta olmak üzere Eskişehir gibi illerimizde de Hızlı Tren şehir içinde iken, Sivas´ta şehir dışına kaydırılmasının altında uzn vadeli hesapların yattığı iddia ediliyor.
Beytül Malı zarara uğratan bu uygulama hakkında neden Devlet Yetkililerinin müdahale etmedikleri ise sorgulanıyor.
Özellikle bir SİVAS ziyaretinde Hızlı Tren İstasyonunun şehir merkezinde olması gerektiğini dile getiren Başbakan Binali YILDIRIM´ın şehirdeki bu oldu bittiye müsaade etmemesi bekleniyor.